ONZE VISIE

WAAROM INVENTURIST?

 

Als je met ons in gesprek gaat zul je merken: wij geloven in waarde. De waarde van jouw bedrijf binnen deze wereld. De waarde van jouw product temidden van alle andere producten. We weten dat die waarde er zit, maar alleen nog op de juiste manier vertaald moet worden naar de buitenwereld. Een buitenwereld vol mensen die je niet allemaal hoeft te bereiken door schreeuwerige communicatie, maar waarbinnen wel je doelgroep wacht op wat jij als bedrijf te bieden hebt. Door onze ‘vertaalkracht’ willen we je helpen deze mensen te bereiken, waardoor jij je waarde aan hen kunt bewijzen en je bedrijf als vanzelfsprekend gaat groeien. Hierin ligt de balans tussen overschreeuwen en onderschatten: waarde verkoopt zichzelf!

 

Dit vormt de visie van Inventurist, de bril waardoor we kijken naar de vraag die je bij ons neerlegt. Voor wie heeft jouw product de meeste waarde? Dat is je doelgroep. Welke kleuren passen bij wat jouw bedrijf uitdraagt en de richting die je op gaat? Daar ontstaat het palet dat we gaan gebruiken voor je logo of huisstijl. Hetzelfde geldt voor je teksten: we baseren alles dat we schrijven op jouw corporate verhaal. We puzzelen met jouw informatie en voorkeuren totdat het plaatje klopt. En in dat ‘plaatje’ herken je onmiskenbaar jezelf, je bedrijf en je klant.

 

Wij zijn Inventurist en wij zien méér in jou.

 

Weten hoe zo’n ontwerpproces verloopt?

Benieuwd naar de resultaten van deze visie?

Consistentie in kwaliteit

Wij vinden het enorm belangrijk om kwaliteit en consistentie in elk facet van de communicatie van je bedrijf te realiseren. Een sterk design laat aan je klant zien dat je hart hebt voor de zaak en dat het geleverde product of de dienst ook van dezelfde kwaliteit zal zijn! Inventurist is gespecialiseerd in design tot in de details. Wij onderscheiden ons door op elk niveau en zowel in design als tekst ‘excellence’ te leveren.

Herkenbaarheid

Een logo moet natuurlijk allereerst en vooral herkenbaar zijn. De gele ‘M’ of het ‘lichtblauwe vogeltje’ zijn voor niemand meer los te maken van het bedrijf dat ze representeren. Bij ons kun je er vanuit gaan dat niet alleen het logo, maar de gehele huisstijl herkenbaarheid genereert.

Strategische denkwijze

Wij denken graag met je mee over strategieën om je doelgroep te bereiken. Van het kleurgebruik van de grafische elementen en de toon van je boodschap tot de wijze van promotie (flyers, posters, advertenties op social media etc.). Zo bereik je doeltreffend de klant die je op het oog hebt!

Scherpe boodschap

Jouw boodschap moet voor iedereen die je website of flyer onder ogen komt meteen duidelijk zijn. Wij drukken deze boodschap scherp en pakkend uit in een aantrekkelijk ontwerp. Wat jij te brengen hebt mag gezien worden!

EVEN VOORSTELLEN

Matthijs Puppels

 

Erica Puppels

 Ik ben altijd op zoek naar groei, verbetering. Ik merk bij mezelf dat ik, op het moment dat ik een ruimte binnen stap, direct om me heen kijk om te zien wat de uitstraling is. Ik stel mezelf de vraag: ‘wat wordt hier gecommuniceerd en wat zou ik kunnen verbeteren en hoe kan ik met de elementen die al in de ruimte aanwezig zijn een fijnere sfeer creeren?’ In mijn omgang met mensen zoek ik naar wat de individuele kwaliteiten en gaven zijn die iemand kan inzetten voor zichzelf en zijn omgeving. Daarom vraag ik graag een paar keer door om mensen de passie in zichzelf te vinden en in het bedrijf waar ze voor staan. Ik ben doelgericht en werk dus graag met een doelstelling die een organisatie met zich meebrengt. Ik geloof dat een bedrijf wordt geboren uit passie. Mensen willen zich inzetten voor een zaak of organisatie als ze de passie er van herkennen. Daarom vind ik het mooi om deze te communiceren in visualisaties. Om het product waar mijn opdrachtgever in gelooft een zo mooi mogelijk podium te geven. Ik weet wat het is om een passie voor mijn vak te hebben, en daarom houd ik ervan om die passie bij andere ondernemers ook zichtbaar te maken.

 

 

 

Wat ik graag wil in dit leven is betekenisvol zijn en dat aan mensen de waarde toegekend wordt die ze behoren te krijgen. Dat is mede de reden dat ik heb besloten om een deel van de bedrijfswinst in goede doelen te steken. Zo is Inventurist Design onder andere donateur van International Justice Mission. Een organisatie die zich inzet om duizenden vrouwen en kinderen uit de gedwongen prostitutie te bevrijden. Zo’n organisatie inspireert mij, met een visie die gaat voor een hoger doel, en door zichzelf te durven geven voor andere mensen, om deze vrouwen en meisjes de waardigheid toe te kennen die ze behoren te krijgen.

 

 

 Van jongs af aan ben ik al gefascineerd door teksten. Volgens mijn ouders kon ik al schrijven voordat ik kon lezen… Een aantal sleutels die ik heb ontdekt zijn deze: de juiste woorden op de juiste manier spreken of ontvangen geeft verbinding, en het schriftelijk verwoorden van wat je ziet of denkt kan op een krachtige manier een stuk identiteit overdragen. Door de teksten die ik schrijf probeer ik dan ook de identiteit van jouw bedrijf weer te geven en bij de lezer verbondenheid te creeëren.

Als ik met mensen in gesprek ben, ga ik op zoek naar ‘het waarom’. Wat maakt dat de ander op deze manier denkt, kijkt of spreekt? In mijn teksten laat ik het antwoord op de waaromvraag dan ook graag doorklinken.

Mail us at matthijs@inventurist.nl

Feel free, no strings attached!

We'll get back to you...

in

Wat klanten over ons zeggen

DEZE BEDRIJVEN

GINGEN U VOOR

IN EEN VRUCHTBARE

SAMENWERKING